Header Ads

Σουτζουκάκια Πολίτικα

Σουτζουκάκια Πολίτικα - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Η αυθεντική, Πολίτικη συνταγή, θέλει τα σουτζουκάκια, με μπόλικο κύμινο και κανέλλα.
Όμως το μυστικό της επιτυχίας είναι, αφού ενώσουμε καλά τα υλικά με τους κιμάδες, να αφήσουμε το μείγμα να σταθεί, τουλάχιστον για 1 ώρα στο ψυγείο, για να ανακατευτούν τα αρώματα και οι γεύσεις.

Σουτζουκάκια Σμυρναίικα


 Υλικά

•    300 γραμ. κιμάς μοσχαρίσιος
•    200 γραμ. κιμάς αρνίσιος ή χοιρινός
•    3 σκελίδες σκόρδο
•    1 μεγάλο κρεμμύδι τριμμένο (προαιρετικά)
•    2 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
•    1 κουτ. γλυκού κύμινο
•    ½ κουτ. γλυκού μπαχάρι
•    ¼ κουτ. γλυκού κανέλλα
•    3 φέτες ψωμί μπαγιάτικο
•    1 ποτήρι του νερού κρασί (γλυκό κατά προτίμηση)
•    1 αυγό
•    2 κουτ. σούπας γάλα
•    αλάτι - φρεσκοτριμμένο πιπέρι 

 Για τη σάλτσα

•    1 κιλό ντομάτες ώριμες τριμμένες
•    4 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
•    2 μέτρια κρεμμύδια ψιλοκομμένα
•    2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
•    ½ κουτ. σούπας ντοματοπελτές
•    ¼ κουτ. γλυκού κανέλλα
•    1 πρέζα ζάχαρη
•    αλάτι - φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Εκτέλεση

Μουλιάζουμε το ψωμί στο κρασί, το στραγγίζουμε και ζυμώνουμε όλα τα υλικά μαζί μέχρι να αφρατέψει ο κιμάς.
Πλάθουμε μακρόστενα σουτζουκάκια και τα τηγανίζουμε ελαφρά.
Σουτζουκάκια Πολίτικα - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σουτζουκάκια Πολίτικα - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι και σωτάρουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο.
Έπειτα προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά της σάλτσας και βράζουμε για 10' - 15' λεπτά, μέχρι να δέσει ελαφρά η σάλτσα.

Τοποθετούμε τα σουτζουκάκια σε πυρέξ (ή ταψάκι), τα περιχύνουμε με τη σάλτσα και τα ψήνουμε στο φούρνο στους 200°C στις αντιστάσεις, στη μεσαία σχάρα για 25' περίπου, ως ότου ροδίσουν.

Σερβίρουμε με ρύζι πιλάφι ή πατάτες τηγανιτές ή πουρέ πατάτας ή με μακαρόνια.

-- Για το ζύμωμα του κιμά, υπάρχουν δύο σχολές.
Η μία λέει, προκειμένου να γίνει αφράτος ο κιμάς και τα σουτζουκάκια, να τα ζυμώσουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε, ενώ η άλλη λέει ελάχιστο ζύμωμα. Εγώ πιστεύω ότι η μέση οδός είναι η καλύτερη. 

-- Μπορούμε αν θέλουμε, να αλευρώσουμε ελαφρά τα σουτζουκάκια και να τα τηγανίσουμε, αλλά χωρίς υπερβολές, αλλιώς γίνονται πολύ βαριά. Βεβαίως μπορούμε να μην τα τηγανίσουμε και καθόλου.

-- Αν δεν έχουμε μπαγιάτικο ψωμί, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε φρυγανιά τριμμένη.


Δείτε επίσης: Κεφτεδάκια κοτόπουλο με σάλτσα ντομάτας στη γάστρα

Δημοσίευση σχολίου

21 Σχόλια

  1. Η συνταγή είναι υπέροχη ακριβώς έτσι !!!! Τις περισσότερες φορές τα βάζω στη σειρά μεσα στη σάλτσα που βράζει σε μεγάλο βαθύ τηγάνι !!! Εύκολα και γρήγορα !!!! Σας ευχαριστούμε για τις συνταγές που μας δείνετε , μ΄αυτόν τον όμορφο και απλό τρόπο !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για 9 10 ατομα ποσο κιμα να βαλω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί στην φωτο του κιμά έχει κρεμμύδι ενω η συνταγή δεν το αναφέρει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη/ε, η συνταγή της γιαγιάς μου δεν έχει κρεμμύδι. Επειδή όμως εμάς το κρεμμυδάκι μας αρέσει, το χρησιμοποιώ στη συνταγή, γι' αυτό το βλέπεις και στη φωτογραφία.
      Ευχαριστώ πολύ πάντως για την επισήμανση, το διόρθωσα κιόλας και συγνώμη που παρέλειψα να το αναφέρω.

      Διαγραφή
  4. ΤΑ ΕΦΤΙΑΞΑ....ΧΩΡΙΣ ΚΡΕΜΜΥΔΙ....ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ.....ΤΕΛΕΙΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα! Αν βάλω φρυγανιά, αντί για ψωμί, ποια είναι η αντίστοιχη δοσολογία? Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη/ε μπορείς να αντικαταστήσεις το ψωμί με 2 φρυγανιές, ή να βάλεις και 3, αν σου φανεί ότι ο κιμάς δεν πλάθεται εύκολα.

      Διαγραφή
  6. Την εκανα σημερα οπως ακριβως την εχεις γραψει και μου βγηκε μουρλια!!!! Ξετρελαθηκε και η κορη μου και η μαμα μου!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα μαγείρεψα σήμερα και έγιναν τέλεια.... Μια ερώτηση μόνο... μυρωδιά μπορούμε να βάλουμε; Κι αν ναι τι μυρωδικό ταιριάζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου αν νομίζεις ότι χρειάζεται και κάτι ακόμη, μπορείς να βάλεις ότι σου αρέσει.

      Διαγραφή
  8. Πόσες μέριδες βγαζει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ειπα να φτιαξω σουτζουκακια σημερα Σαββατο. Για σιγουρη επιτυχια ηξερα που να "μπω". Στο site σας φυσικα. Και ναι, μου εγιναν πιο τελεια απο καθε αλλη φορα!! Ειμαι πολυ ευτυχης, γιατι την τελευταια στιγμη θες αν μη τι αλλο, να σου βγει καλο το φαγητο. Την επιτυχια λοιπον την εχω στο....wi-fi κινητο μου - τα φαγητα της γιαγιας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου σ΄ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, αν και η δόξα ανήκει πάντα στο μάγειρα.

      Διαγραφή
  10. Εγώ πρώτη φορά τα έφτιαξα και όλοι είπαν ότι είναι τα καλύτερα που έφαγαν. Μπράβο και ευχαριστούμε για τις ωραίες συνταγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσάνθη μου ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν.

      Διαγραφή
  11. σταθης κερκυρα05 Δεκεμβρίου, 2016 11:31

    τα μαγειρευω τωρα σε τατζιν[μαροκινο σκευος πυλινο με σκεπαστρο κεραμικο που κρατα ολες τις μυρωδιες μεσα ].εχω βαλει αντι μπαχαρι μοσχοκαρυδο και εξτρα κανελα,και λιγο απο 5 σπαισις κινεζικη σκονη...ετσι για το καλο..γιατι καλο θαναι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημερα!η ερωτηση μου ειναι ποσα σουτζουκακια βγαινουν με ενα κιλο κυμα?πρεπει να μαγειρεψω για 25 ατομα!δηλαδη περιπου 100-120 σουτζουκακια υπολογιζοντας 4-5 μετριου μεγεθους για τον καθενα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλη μου για 25 άτομα θα χρειαστείς περίπου 2 - 2,5 κιλά κιμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν φτιάχνετε κι εσείς τη συνταγή, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποια υλικά χρησιμοποιείτε.
Αν μαγειρέψετε τη συνταγή και θέλετε, θα χαρώ πολύ να μου γράψετε τα σχόλιά σας.
Για άμεση απάντηση σε απορίες, γράψτε μου μήνυμα στο Instagram.