Κρέμα μπεσαμέλ (άσπρη σάλτσα) εύκολη - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Αυτή είναι η βασική συνταγή για να φτιάξουμε μια πολύ ωραία, κλασική, κι αφράτη κρέμα ή σάλτσα μπεσαμέλ (mornay sauce), στην ελληνική εκδοχή της.
Σφιχτή ή πιο αραιή, είναι ιδανική για όλα τα φαγητά που χρειάζονται κρέμα, όπως τυρόπιτες, παστίτσιο, μουσακά, ογκρατέν, κ.ά., αλλά και όπου αλλού θέλουμε μια πολύ νόστιμη κρέμα.

Κρέμα Μπεσαμέλ (Μορνέ) χωρίς καβούρντισμα του αλευριού

Δείτε την διαδικασία στο βίντεο ή προχωρήστε παρακάτω για να διαβάσετε την συνταγή.



Υλικά

  Για σφιχτή κρέμα

•    1 λίτρο φρέσκο γάλα
•    7 - 8 κουτ. σούπας κοφτές αλεύρι για όλες τις χρήσεις
•    3 - 4 κουτ. σούπας κοφτές βούτυρο ή μαλακή μαργαρίνη ή φυτίνη
•    3 αυγά
•    λίγο μοσχοκάρυδο
•    αλάτι - φρεσκοτριμμένο πιπέρι (άσπρο, αν έχετε)
•    4 κουτ. σούπας κεφαλοτύρι τριμμένο (προαιρετικά)

  Για αραιή κρέμα

•    1 λίτρο γάλα
•    5 - 6 κουτ. σούπας κοφτές αλεύρι για όλες τις χρήσεις
•    3 - 4 κουτ. σούπας κοφτές βούτυρο ή μαλακή μαργαρίνη ή φυτίνη
•    3 αυγά
•    λίγο μοσχοκάρυδο
•    αλάτι - φρεσκοτριμμένο πιπέρι (άσπρο, αν έχετε)
•    4 κουτ. σούπας κεφαλοτύρι τριμμένο (προαιρετικά)

Εκτέλεση

Κρέμα μπεσαμέλ (άσπρη σάλτσα) εύκολη - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Κρέμα μπεσαμέλ (άσπρη σάλτσα) εύκολη - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σ᾿ ένα κατσαρολάκι, ρίχνουμε το γάλα, κρατώντας λίγο σε ένα μπωλ για να διαλύσουμε το αλεύρι.
Όταν το διαλύσουμε το ρίχνουμε στο υπόλοιπο γάλα, περνώντας το από ένα σουρωτήρι.
Έπειτα προσθέτουμε τ᾿ αυγά ελαφρά χτυπημένα, το βούτυρο, το μοσχοκάρυδο, το πιπέρι, το αλάτι και ανακατεύουμε.
Κρέμα μπεσαμέλ (άσπρη σάλτσα) εύκολη - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Κρέμα μπεσαμέλ (άσπρη σάλτσα) εύκολη - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Βράζουμε το μείγμα σε μέτρια φωτιά προς σιγανή, ανακατεύοντας συνεχώς την κρέμα, για να μην σβολιάσει και φτιάχνουμε την μπεσαμέλ.

Αποσύρουμε από τη φωτιά, ρίχνουμε το κεφαλοτύρι και είμαστε έτοιμοι.

-- Σε περίπτωση που μας σβολιάσει η κρέμα, τη χτυπάμε με ένα σύρμα ή το μίξερ χειρός και θα είναι εντάξει.

-- Εναλλακτικά, μπορούμε αντί μόνο για αλεύρι, για πιο ελαφριά κρέμα, να τη φτιάξουμε βάζοντας αλεύρι και κορν φλάουρ μισό μισό.

Δείτε επίσης: Παστίτσιο με μανιτάρια (και για χορτοφάγους)