Header Ads

Σύκο γλυκό του κουταλιού

Σύκο γλυκό του κουταλιού - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Από τα πιο αγαπημένα γλυκά της γιαγιά μου, που το έφτιαχνε πάντα κάθε Μάη.
Τα σύκα είναι από τα πιο εύκολα γλυκά του κουταλιού, με σίγουρη επιτυχία.
Παράλληλα είναι από τα πιο νόστιμα αλλά και χρήσιμα, γιατί περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες και μέταλλα. 

Σύκο γλυκό του κουταλιού παραδοσιακό

Δείτε την διαδικασία στο βίντεο ή προχωρήστε παρακάτω για να διαβάσετε την συνταγή.



 Υλικά

•    1 κιλό σύκα (30 - 35 κομμάτια)
•    1 κιλό ζάχαρη
•    3½ φλυτζ. τσαγιού νερό
•    καρύδια κομμένα στα τέσσερα ή τα οχτώ, ή αμύγδαλα ξεφλουδισμένα
•    γαρύφαλλα (όσα τα σύκα)
•    χυμό από 2 λεμόνια

Εκτέλεση

Πλένουμε πολύ καλά τα σύκα, καλύτερα φορώντας γάντια, και τ' αφήνουμε να στραγγίσουν.
Μ' ένα κοφτερό μαχαίρι, κόβουμε λίγο το κοτσάνι και αφαιρούμε το σκούρο σκληρό σημάδι που έχουν από την κάτω μεριά, αφαιρώντας και βγάζοντας τυχόν σποράκια που θα υπάρχουν μέσα.
Έπειτα με μια οδοντογλυφίδα ή μια βελόνα, τρυπάμε τα σύκα από το κάτω μέρος, μέχρι να βγει πάνω από το κοτσάνι.
Σύκο γλυκό του κουταλιού - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σύκο γλυκό του κουταλιού - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Βράζουμε τα σύκα σε μπόλικο νερό, να ξεπικρίσουν, για 10' περίπου. (Το νερό πρέπει να τα καλύπτει, γι᾿ αυτό τα σκεπάζουμε με ένα βάρος).
Δοκιμάζουμε ένα, κι αν είναι ακόμη πικρό ή αν τα σύκα μας είναι άγρια -αρσενικά- τα ξαναβράζουμε άλλη μια φορά, για 5' - 10' και δοκιμάζουμε πάλι. Αν χρειαστεί, τα ξεπικρίζουμε άλλη μια φορά. Προσοχή μην τα παραβράσουμε.
Σύκο γλυκό του κουταλιού - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σύκο γλυκό του κουταλιού - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σουρώνουμε τα σύκα, τα ξεπλένουμε καλά και τα τοποθετούμε σ' ένα μπωλ με κρύο νερό από το ψυγείο, για 10', ώστε να σταματήσει ο βρασμός.
Έπειτα τα σουρώνουμε πάλι, τα βάζουμε σε μπολ με νερό που έχουμε ρίξει το χυμό από 1 μεγάλο λεμόνι, και τα αφήνουμε να σφίξουν για περίπου 3 ώρες. Στη συνέχεια τα σουρώνουμε καλά.
Σύκο γλυκό του κουταλιού - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σύκο γλυκό του κουταλιού - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Σε αυτό το στάδιο, στείβουμε πολύ καλά τα σύκα και τοποθετούμε σε κάθε ένα, από ένα καρύδι και ένα γαρύφαλλο. (Εκεί που είχαμε κόψει με το μαχαίρι).
Βάζουμε το νερό και τη ζάχαρη να βράσει για 10', σε μέτρια φωτιά. Όταν βράσει το σιρόπι, ρίχνουμε μέσα το χυμό από το δεύτερο λεμόνι, τα σύκα και τα καρύδια που μας περίσσεψαν.
Βράζουμε τα σύκα για 15' λεπτά, από την ώρα που θα ξαναρχίσει ο βρασμός, (ξαφρίζουμε αν χρειάζεται), σβήνουμε τη φωτιά, αποσύρουμε και τ' αφήνουμε ξεσκέπαστα στην κατσαρόλα όλη νύχτα.
Την άλλη μέρα, βλέπουμε πόσο σιρόπι έχουν τραβήξει τα σύκα, κι αν δεν έχει μείνει αρκετό να τα σκεπάζει, βράζουμε χωριστά, σε μέτρια φωτιά, για 10', λίγο σιρόπι ακόμα, με αναλογία 1 νερό προς 1 ζάχαρη και το προσθέτουμε στο γλυκό.
Βράζουμε το γλυκό μας για δεύτερη φορά, για περίπου 15' - 20', μέχρι να βράσουν τα σύκα και να δέσει καλά το σιρόπι, (να μην είναι αραιό) .
Τα βάζουμε σε αποστειρωμένα βάζα κάνοντας κονσερβοποίηση και τα αφήνουμε να κρυώσουν, γυρισμένα ανάποδα.

-- Αν μαζέψουμε μόνες-οι μας τα σύκα, καλό είναι να φοράμε γάντια, γιατί η επαφή με το γάλα της συκιάς, δημιουργεί πολύ έντονη φαγούρα.

-- Αν το σιρόπι είναι αραιό θα μουχλιάσει σύντομα το γλυκό. Σ' αυτή την περίπτωση, πετάμε όσα κομμάτια γλυκού έχουν μουχλιάσει και το ξαναβράζουμε προσθέτοντας λίγη ζάχαρη, κάνοντας το σιρόπι πιο σφιχτό.

-- Εάν το σιρόπι είναι πηχτό θα ζαχαρώσει. Σε αυτή την περίπτωση, ξαναβράζουμε το γλυκό αραιώνοντάς το με λίγο νερό.

-- Η γιαγιά και η μητέρα μου, έβαζαν τα σύκα να σταθούν σε νερό στο οποίο είχαν βάλει ένα κομμάτι χαλκό (γαλαζόπετρα), για να σφίξουν και να διατηρήσουν τα σύκα το πράσινο χρώμα τους. Εγώ δεν βάζω και ποτέ δε χάλασε το χρώμα τους.


Πρώτη δημοσίευση: 5/2012 - τελευταία ενημέρωση: 5/2023

Δείτε επίσης: Καρυδάκι γλυκό του κουταλιού

Δημοσίευση σχολίου

105 Σχόλια

  1. Γειά σας! Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνταγή σας. Εγώ μένω στο Λονδίνο και αγόρασα χθες κάτι πολύ μικρά μωβ συκαλάκια άγουρα ακόμα. Ακολούθησα τη συνταγή σας, τα έπλυνα καλά αλλά δεν τα ξεφλούδισα, έβαλα ένα αμύγδαλο μέσα στο καθένα και μερικά γαρύφαλλα στο νερό. Μυρίζουν υπέροχα και είναι πολύ ωραία στη γεύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμείς εδω στην Κορινθία τα μαζεύουμε 5/5, ειναι έθιμο. Να σου πω την αλήθεια, τα κοιτουσα, σημερα, και νομίζω θα το κανω λιγες μέρες νωρίτερα. Να σε ρωτήσω, τι να κανω να μην σαρώσουν και να μείνουν έτσι, σαν την φωτο. ... Μήπως το πολύ βράσιμο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφη μου κάθε φορά που τα φτιάχνω, λίγα μου ζαρώνουν και εμένα.
      Αυτό που μπορείς να κάνεις εκτός από το να τα βάλεις σε γαλαζόπετρα (εγώ δεν το συνιστώ), είναι μετά το πρώτο βράσιμο και πριν βάλεις τα αμύγδαλα, να τα βάλεις για 2 - 3 ώρες, σε νερό που να τα σκεπάζει, αφού στίψεις μέσα 2 λεμόνια.
      Αφού τα σουρώσεις συνεχίζεις κανονικά. Έτσι θα σφίξουν και δεν θα ζαρώσουν.

      Διαγραφή
    2. Εμεις τα βαζουμε μια ωρα στον ασβεστη πριν τα βρασουμε

      Διαγραφή
  3. Θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση: έκανα το γλυκό είναι άψογο σε εμφάνιση, τραγανό και σωστό στη ζάχαρη. Το μόνο πρόβλημα μου είναι οτι πικρίζουν. Ξέρετε να μου πείτε γιατι; Ευχαριστώ πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειλικρινά δεν ξέρω. Δεν μου έχει τύχη ποτέ, ούτε έχω ακούσει κάτι σχετικό. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ, είναι μήπως ήταν πολύ άγουρα τα σύκα, αλλά και πάλι δεν ξέρω ...

      Διαγραφή
    2. Τσως εβαλες γαλαζόπετρα και δεν το έπλυνες μετα καλα.

      Διαγραφή
    3. Το πιο πιθανό είναι τα σύκα να ήταν άγρια (αρσενικά) και σε αυτό ακολουθείς τις τελευταίες οδηγίες. Αυτό μπορεί να προκύψει αν κόψεις από τυχαία συκιά, την οποία δεν ξέρεις. Τον Μάιο ωραία σύκα είναι αυτά! Το ξέρω γιατί στο πατρικό μου στο χωριό, δίπλα έχει φυτρώσει μια. Τα άγουρα έχουν τέλεια όψη, αλλά ποτέ δεν έχουμε φάει, γιατί ωριμάζοντας, σαπίζουν κάνοντας του κόσμου την ατσαλιά. Είμαι στην Αχαΐα κι εγώ, αλλά στο χωράφι δεν βρήκα ωραία σύκα ούτε στην Αυγουστιάτικη, ούτε στην φρακασάνα (πρώιμη/Ιούνιος). Θα κάνω την δοκιμή μου με τα άγρια, ευτυχώς που είναι αναλυτική για αυτή τη περίπτωση!

      Διαγραφή
  4. μολις εβαλα τα συκα να βρασουν! ειναι πολυ μικρα. πρωτη φορα κανω και ακολουθω τις οδηγιες σου! ευχομαι να τα πετυχω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σας, ακολούθησα κατά γράμμα τη συνταγή σας, όμως το σιρόπι δεν μου φτάνει για όλα τα βάζα με το σικαλακι, σώζεται κάπως; Ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
    2. Φίλη μου, όπως έχω ξαναγράψει πιο πάνω, μπορείς να φτιάξεις λίγο σιρόπι ακόμη, βράζοντας 1½ ποτήρι ζάχαρη με 1 ποτήρι νερό, για 4 - 5 λεπτά, σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά και να το συμπληρώσεις.
      Εναλλακτικά, αν έχεις σιρόπι από προηγούμενο γλυκό, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις.

      Διαγραφή
  5. Σας χαιρετώ και ζητώ τη συμβουλή σας! έφτιαξα σύκο γλυκό του κουταλιού, το σιρόπι βγήκε λίγο, δε σκεπάζει το γλυκό και αυτό πικρίζει λίγο. 50 συκάκια, 1 ποτήρι νερό και 2 κιλά και μισό ζάχαρη. πώς να κάνω κι άλλο σιρόπι? συνταγή στο περίπου από θεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέτα μου γεια σου.
      Η ζάχαρη που έχεις βάλει είναι υπέρ αρκετή, αλλά το νερό πολύ λίγο για τα σύκα που έχεις. Δεν μου γράφεις τη διαδικασία που έχεις ακολουθήσει, οπότε καλύτερα στείλε μου ένα μέιλ με λεπτομέριες στο: faghta.giagias@gmail.com για να σου πω ακριβώς τι μπορείς να κάνεις.

      Διαγραφή
  6. Είναι αλήθεια οτι η χρήση γαλαζοπετρσς απαγορεύεται σπό την ευρωπαϊκή Ενωση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο. Μπορεί όμως δεν αποκλείεται. Αν ξέρει κάποιος σίγουρα, ας το γράψει.

      Διαγραφή
    2. κανονικά απαγορευεται η χρηση στα τρόφιμα που πωλούνται στο εμπόριο λόγω τοξικότητας. στο σπίτι σου φυσικά δε σου απαγορευει κανεις να τη χρησιμοποιήσεις αρκεί να προσέξεις ωστε να μη μεινουν υπολείμματα. προσωπικά δε χρησιμοποιώ ουτε γαλαζοπετρα ουτε ασβέστη. με χυμό λεμονι και σωστό βράσιμο πετυχαίνω τελεια σχεδον όλα τα γλυκά κουταλιού

      Διαγραφή
  7. Δεν εχει απαγορευθει,καθε αλλο στους γεωπονους τωρα μπορει να βρεις και γαλαζοπετρα σε σκονη η οποια λειωνει πολυ γρηγοροτερα απο την κοινη πετρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γαλαζοπετρα ισον θειικοσ χαλκοσ ισον τοξικος. λιγο η πολυ δε θα ρωτησω.γιαυτο οι γεωπονοι το πουλουν για φυτοφαρμακο.

      Διαγραφή
  8. Γεια σας ηθελα να ρωτησω ποσο λεμονι βαζεις την επομεν ημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις 2 κουταλιές της σούπας χυμό λεμονιού, που μας έχουν μείνει.

      Διαγραφή
  9. Γειά σας,

    έκανα τη συνταγή με βάση τις οδηγίες, αλλά τα μισά και παραπάνω σύκα έχουν μαζέψει και είναι πολύ ζαρωμένα(ζούφια όπως χαρακτηριστικά τα λέμε!!).
    Τι μπορεί να φταίει;
    Επιπλέον ενώ δεν είναι σκληρά ούτε πολύ μαλακά είναι σαν τσίχλα.
    Τι έκανα λάθος;;
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σέβη μου γεια σου. Κατ' αρχήν όσον αφορά το ζάρωμα, συνήθως μερικά ζαρώνουν. Αυτό που μπορείς να κάνεις εκτός από το να τα βάλεις σε γαλαζόπετρα (εγώ δεν το συνιστώ), είναι μετά το πρώτο βράσιμο και πριν βάλεις τα αμύγδαλα, να τα βάλεις για 2 - 3 ώρες, σε νερό που να τα σκεπάζει, αφού στίψεις μέσα 2 λεμόνια. Αφού τα σουρώσεις συνεχίζεις κανονικά. Έτσι θα σφίξουν και δεν θα ζαρώσουν.
      Όσο για το ότι σου έγιναν μαστιχωτά, αυτό δεν μου έχει τύχη ποτέ, αλλά υποθέτω ότι εξαρτάται από τα σύκα σου, αν είναι γινομένα και πόσο. Εμείς εδώ στην Αχαΐα τα φτιάχνουμε το Μάη, συνήθως μετά το πρώτη εβδομάδα, και όχι νωρίτερα, οπότε δεν ξέρω μήπως τα δικά σου ήταν πολύ άγουρα.

      Διαγραφή
  10. ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση.
    Τα έβαλα περίπου 2ωρο στο νερό με χυμό λεμονιού και πάλι.
    Ίσως να ήταν άγουρα. Σίγουρα στην Άρτα ωριμάζουν πιο μετά απο την Αχαία..οπότε μλαοον αυτό ηταν.
    Του χρόνου καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σέβη μου αν θέλεις, δοκίμασε πάλι με πιο ώριμα σύκα και νομίζω πως θα είναι εντάξει.

      Διαγραφή
  11. γεια σας,χαιρομαι που σας γραφω γιατι αυτο το γλυκο το φτοιαχνω καθε χρονο και χαριζω και στους φιλους,θελω να πω στις φιλες οτι για να ειναι σφιχτο και τραγανο το συκαλακι πρεπει να κοβεται πριν αρχισουν να δημιουργουνται μεσα τα σπορια,δηλαδη να ειναι πολυ αγουρο,η πικραδα φευγει αν στην αρχη τα βρασουμε δυο τρεις φορες απο λιγο για να φυγει το γαλα.μη σας τρομαζει σε αυτην την φαση η εικονα του ζαρωμενου συκου,οσο μενουν "τραβανε"σιροπι και φουσκωνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γειά σας σήμερα έκανα το γλυκό για πρώτη φορά και γενικά γλυκό του κουταλιού κάνω πρώτη φορά αλλα έκανα ένα λάθος. ... αντί να βάλω το χυμό λεμονιού στην τελική βράση δηλαδή αύριο εγώ έβαλα τις δυο κουταλιές χυμό λεμονιού σήμερα στην πρώτη βράση με το σιρόπι εννοώ. Πιο θα είναι το αποτέλεσμα μήπως γνωρίζεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα έχει πρόβλημα, απλά βάλε και στην δεύτερη βράση μια κουταλιά του γλυκού. καλή επιτυχία.

      Διαγραφή
  13. Καλημερα!!! Ευχαριστουμε πολυ για την συνταγη!!!!! Εχθες την ξεκινησα και σημερα τελειωσα με το γλυκο ! Αν και δεν επηξε το σιρόπι δεν ξερω γιατι προσθεσα λιγη γλυκοζη και ολα καλα!!!!

    Να εισαι καλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΩ ! ΤΟ ΕΒΡΑΣΑ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΧΩ ΣΕ ΝΕΡΟ ΜΕ ΛΕΜΟΝΙ ΘΑ ΤΟ ΞΕΠΛΥΝΩ ΜΕΤΑ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλησπέρα σασ!! εγω εβρασα τα συκα αλλα πικριζοθν. τι να κανω??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. παρακαλώ στην συνταγή σας το σύκο είναι το μικρο το άγριο σύκο;;; διότι το έφτιαξα και δεν είναι τόσο έντονο το άρωμα του σύκου! τι λαθος κανω;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα μου εγώ το φτιάχνω με ήμερα σύκα, που τα μαζεύω πριν σποριάσουν.
      Κάποιοι το φτιάχνουν με άγρια (αρσενικά) σύκα, πιστεύοντας πως είναι πιο έντονο το άρωμά τους, (εμένα μου φαίνονται το ίδιο), μόνο που αυτά είναι πιο πικρά και θέλουν πολλά ξεπικρίσματα.

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα μόλις ξεκίνησαν την συνταγή σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θα ηθελα να μου πειτε ποτε μαζευουμε τα συκα για γλυκο κουταλιου και αν ειναι συγκεκριμενες οι συκες γιατι καπου διαβασα οτι θελει αρσενικη συκια πραγμα που δεν μπορω να ξεχωρισω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα σύκα για γλυκό του κουταλιού, τα μαζεύουμε το πρώτο 10ήμερο του Μαγιού.
      Υπάρχουν όντως δύο ειδών συκιές, η άγριες (αρσενικές) και η ήμερες. Μπορείς να φτιάξεις γλυκό και από τις δύο, από της αρσενικής είναι πιο πικρά, και θέλουν ξεπίκρισμα δυο - τρεις φορές.

      Διαγραφή
  19. Εχει μια αγριοσυκιά απέναντι απο το σπίτι μου με μικρά σύκα που τώρα είναι έτοιμα για μαζεμα (άγουρα). Τον Μάη δεν έχει καν σύκα. Είναι μόνο φύλλα. Μπορώ να τα μαζέψω τώρα για γλυκό ή μόνο τον ΄Μάη; Μ¨ενω Λουτράκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σύκο το φτιάχνουμε το Μάη. Τέτοια εποχή δεν έχω φτιάξει ποτέ γλυκό, αλλά φίλες που δοκίμασαν να φτιάξουν, μου είπαν ότι τους έγιναν πολύ σκληρά και στη γεύση θύμιζαν αποξηραμένα σύκα.
      Αυτή την εποχή φτιάχνουμε μαρμελάδα, αλλά με πολύ ώριμα και γλυκά σύκα.

      Διαγραφή
  20. εκανα την συνταγη με ημερο συκο και ειναι τελεια.. σημερα δοκιμασα με αγριο συκο αλλα εχω κανει 3 βρασιματα και ακομα ειναι παρα πολυ πικρα .. δεν μπορω να τα ξαναβρασω εχουν μαλακωσει παρα πολυ ... τι να τα κανω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου αν είναι πάρα πολύ πικρά, όπως μου γράφεις, δεν νομίζω να μπορείς να κάνεις κάτι. Ξαναβράστα πάλι μέχρι να ξεπικρίσουν, κι αν μαλακώσουν πολύ, κάνε τα μαρμελάδα.

      Διαγραφή
  21. Καλησπερα εκανα τα συκα ολα καλα αλλα δεν μ εφτασε το σιροπι τι να κανω???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να φτιάξεις λίγο σιρόπι ακόμη, βράζοντας 1½ ποτήρι ζάχαρη με 1 ποτήρι νερό, για 4 - 5 λεπτά, σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά και να το συμπληρώσεις.
      Εναλλακτικά, αν έχεις σιρόπι από προηγούμενο γλυκό, μπορείς να το χρησιμοποιείς.

      Διαγραφή
  22. Σ΄ευχαριστούμε για την υπέροχη και αναλυτικότατη συνταγή!!!Έκανα τρία βάζα και εξαφανίζονται το ένα μετά το άλλο!!! Υπέροχο και στην όψη αλλά κυρίως στην γεύση!!!Μάλλον δεν θα μας μείνει για το καλοκαίρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. καταρχας να διευκρινισω οτι ειναι η πρωτη φορα που φτιαχνω γλυκο του κουταλιου οποτε κ τα αυτονοητα για μενα ειναι αγνωστα.1)εβρασα τα συκα μου (25, μεγεθους πιο μεγαλα απ αυτα στις φωτο αλλα οχι διπλασια)μεχρι να τρυπιουνται με το πηρουνι.2)εστυψα 3μικρα λεμονια καθοτι τα συκα μου μεγαλυτερα απ οτι θα επρεπε αλλα αντι για 2-3 ωρες εμειναν 5και 3)επειτα τα εβρασα στο σιροπι με το γαρυφαλο τους το καθενα και τα αφησα για 10 ωρες μεσα και 4) μετα το τελικο βρασιμο ενω εμφανιακα δε ζαρωσαν και το χρωμα τους ειναι καλο στο εσωτερικο τους πικριζουν λιγο.υπαρχει κατι που μπορω να κανω? να τα βρασω ξανα με το σιροπι τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη/ε μου όπως μου περιγράφεις τη διαδικασία δεν υπάρχει πρόβλημα. Όσο για το ότι είναι πικρά, μάλλον ήθελαν λίγο ξεπίκρισμα ακόμη στην αρχή. Τώρα, αφού τα «έδεσες» δεν γίνεται τίποτα.

      Διαγραφή
  24. Τώρα ξεκίνησα το πρώτο βράσιμο,εύχομαι να πάνε όλα καλά,γιατί είναι η πρώτη φορά που επιχειρώ να φτιάξω συκαλάκι γλυκό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γιώτα μου..τα συκα μαζευονται τετοια εποχη; Βρηκα μια συκια αλλα δεν ξερω αν θα μου γινουν καλα.. ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα μου αυτή την εποχή τα σύκα είναι γεμάτα σπόρια και δεν κάνουν για γλυκό. Αν βρεις πολύ ώριμα, κάνε τα μαρμελάδα.

      Διαγραφή
  26. Ευχαριστούμε πολύ για την ωραία συνταγή σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. θελω την συνταγη σας για μαρμελαδα συκου...εχω μια συκια και πεφτουν τα συκα τις ...ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημερα Γιωτσ!
    Πως θα ηθελα κ'εγω να εφτιαχνα συκα του κουταλιου...
    Εδω στο Βελγιο, εχω συκια στον κηπο αλλα ειναι ακομα πολυ σφιχτα τα συκα αλλα φανταζομαι πως θα αρχισει να κριοσει ο καιρος... Λετε να γηνουν αν δοκιμαζω με τα σκιλαρα συκα;
    Σας ευχαριστω! Ελενη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να σου πω Ελένη μου, δοκίμασε και βλέπεις.

      Διαγραφή
    2. Μην πεις τιποτα ;) Τορα βραζουν ;) Δεν τα εκοψα ολα μονο 15 κοματια για δοκιμη ;) Θα σου πω αυριο τι εγηνε ισως βωηθαει αλους...
      Σηγνομη για την ορθωγραφια αλλα τα ελληνικα δεν ειναι η γλοσσα μου ;)

      Διαγραφή
  29. Μόλις ξεκίνησα να το φτιάχνω!Ελπίζω να πετύχει.Θα σας πω τα αποτελέσματα!Ευχαριστώ για την συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αν τα αφήσω όλο το βράδυ στο λεμόνι με το νερό λέτε να μου χαλάσουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πολύ πολύ να σου σφίξουν λίγο παραπάνω, δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα.

      Διαγραφή
  31. Το σύκο δεν ξεπικρίσε και το συροπι δεν έσφαξε τι να κάνω ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα μου για να πικρίζουν, υποθέτω ότι τα σύκα σου είναι αρσενικά, οπότε έπρεπε να τα ξεπικρίσεις στην αρχή, να τα βράσεις δηλαδή δυο τρεις φορές από λίγο, για να φύγει το γάλα. Τώρα δεν μπορείς να κάνεις τίποτα γι' αυτό. Όσο για το σιρόπι, αν εννοείς ότι δεν έσφιξε, βράστο λίγο ακόμη.

      Διαγραφή
  32. η ποσοτητα της ζαχαρης ειναι σε αναλογια με το βαροςτου φρουτου,πριν το ζεματισμα η μετα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλησπέρα ..κι εγώ είμαι στην διαδικασία που φτιάχνω τα σύκα και θα ήθελα να ρωτήσω πόσο νερό να βάλω στο σιρόπι ακριβώς???έχω 194 σύκα και υπολογίζω γύρω στα 6,5 κιλά ζάχαρη...είναι σωστό??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου η απάντηση είναι και ναι.. και όχι. Για να είσαι σίγουρη, απλά ζύγισε τα σύκα.

      Διαγραφή
  34. Καλησπερα. Τι ωραια συνταγη και τι απλη! Πολυ ευκολη ακομη και για πρωταρα σαν εμενα. Λοιπον, ετοιμαζομαι να την φτιαξω, πηρα για αρχη 2+ κιλα, αλλα εχω 2 αποριες

    1) Πως θα ξερω οτι τα συκα μου ειναι αρσενικα για να τα ξεπικρισω?

    2) Αν δεν βαλω αμυγδαλα τα γαρυφαλλα χρειαζονται? Επισης, αν και παλι δεν βαλω αμυγδαλα θα φουσκωσει καλα το συκο μου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ιωάννα μου ξεκινώντας από το δεύτερο, τα αμύγδαλα προσθέτουν μόνο σε γεύση, δεν παίζουν ρόλο στο φούσκωμα, οπότε μπορείς να τα παραλείψεις. Τα γαρύφαλλα καλό είναι να τα βάλεις. Όσο για τα σύκα, για να είσαι σίγουρη, αφού τα βράσεις 3' βγάλε ένα και δοκιμασέ το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ευχαριστω πολυ για την απαντηση. Εχω κ μια ακομη ερωτηση. Εμενα τα 2 κιλα ζυκα μου βαγινουν 150-160 κομματια. Τι αναλογια ζαχαρης-νερου να κανω για το σιροπι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιωάννα μου για να είναι τα σύκα σου τόσα πολλά στο κιλό, πρέπει να είναι πολύ μικρά σε μέγεθος· ποτέ δεν έχω φτιάξει τέτοια. Το σιρόπι όμως πάει με το βάρος και όχι με τα κομμάτια. Οπότε στα δυο κιλά σύκα βάλε 2 κιλά ζάχαρη και 6 φλυτζάνια του τσαγιού νερό και βλέπεις.

      Διαγραφή
  37. Καλησπέρα εμένα δεν μου έδεσε καλά το σιρόπι τί να κάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου αν δεν μας έχει δέσει καλά το σιρόπι, βγάζουμε με μια τρυπητή κουτάλα τα σύκα από την κατσαρόλα, βράζουμε λίγο ακόμα το σιρόπι μέχρι να δέσει καλά, ξαναρίχνουμε μέσα τα σύκα και όταν πάρουν μια βράση, αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και είμαστε εντάξει.

      Διαγραφή
  38. Εφτιαξα το γλυκο και στην τελευταια φαση που εριξα τα συκα στο σιροπι που ειχα σχεδον φτιαξει απ την προηγουμενη, το σιροπι εγινε βυσσινι χρωμα....δεν εχω ξαναδει κατι τετοιο...τι εκανα λαθος??? Και τι να κανω τωρα, να φτιαξω καινουργιο σιροπι και να τα βαλω μεσα η να τα φουνταρω ολα μαζι με την κατσαρολα...χαχα...?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου τι να σου πω, ούτε εγώ έχω ξανακούσει κάτι τέτοιο. Στ' αλήθεια δεν ξέρω τι έγινε. Δοκίμασέ τα και ανάλογα αποφασίζεις.

      Διαγραφή
  39. Καλημερα..μόλις εκανα το γλυκό μου με την συνταγή σας και πρώτη φορα μου πέτυχε ετσι...Χίλια ευχαριστω για την συνταγή σας....Μ'ονο ενα μικρό προβληματάκι μου βγηκε λίγο το σιροπι και εβαλα ακόμη ενα κιλο ζαχαρη με 3 φλ. νερο να το ξαναβρασω...Τελικά μάλλον χρειαζεται στα 25 σύκα ενα κιλό ζαχαρη ανεξαρτητως βάρους......Εύχομαι να είστε καλά και να μας δίνετε πάντα τέτοιες υπέροχες συνταγές....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Η μαμά μου έφτιαχνε πάντα συκαλάκι και της πετυχαινε παντα χωρις καθολου κοπο. Πριν σχεδον 2 χρονια την εχασα και μιας και δεν ειχα καποιον να ρωτησω πως να το κανω εμπιστευτηκα εσας που παντα εχετε τις πιο αναλυτικες και απλες συνταγες(και το μανταρινακι το ολοόκληρο χάρη στη συνταγή σας κάνει θραύση!) Δυστυχως ενω πετυχε το χρωμα και το αρωμα , δε ηταν πικρο αλλά είχε γευση γρασίδι, χορτάρι...Μήπως έπρεπε να βρω αγριο;Η μαμα μου παντα με αγριο το εκανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου η μόνη εξήγηση που μου έρχεται στο μυαλό, είναι να το δοκίμασες ζεστό. Άστο να παγώσει και τότε δοκιμάζεις. Αλλιώς ξαναφτιάξε το με διαφορετικά σύκα.

      Διαγραφή
  41. Έφτιαξα τη συνταγή σας, γιατί μου άρεσε το γεγονός ότι δεν βάζετε γαλαζόπετρα. Μου αρέσει το αποτέλεσμα, αλλά έχω μια ερώτηση. Αν παραλείψουμε το νερό με τα λεμόνια που βάζουμε μέσα τα σύκα και τα αφήνουμε πριν τα σιροπιάσουμε, δεν θα ξεζαρώσουν όταν βράσουν στο σιρόπι; Το ρωτάω γιατί νομίζω ότι φουσκώνουν "πίνοντας" νερό με λεμόνι και το αποτέλεσμα είναι μάλλον κομπόστας κι όχι γλυκού κουταλιού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευθυμία μου σε όλα τα γλυκά του κουταλιού, χρησιμοποιούμε κάποιο υλικό για να σφίξουμε το φρούτο, ώστε να μην μας λιώσει στο βράσιμο. Οι επιλογές που έχουμε είναι: χυμός λεμονιού (που προτιμώ εγώ), γαλαζόπετρα ή (σε κάποιες περιπτώσεις) ασβέστης. Η απόφαση είναι προσωπική του καθενός. ΄Οσο για το αν θυμίζουν κομπόστα, αν σουρώσουμε καλά τα σύκα (όπως γράφω στην συνταγή) και δέσουμε αρκετά το σιρόπι, δεν υπάρχει πρόβλημα.

      Διαγραφή
  42. Καλησπέρα,έμασα 200 σύκα τα ζύγισα και μ βγαίνουν 1.5 κιλό..κάνει να τα φτιάξω?αν ναί τι αναλογίες σε νερό και ζάχαρη ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλέκα μου τόσο μικρά σύκα δεν έχω φτιάξει ποτέ, δοκίμασε με τις αναλογίες ανά κιλό που δίνω και βλέπεις.

      Διαγραφή
  43. ΕΓΩ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΝΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΩ, ΑΛΛΑ Η ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΣΥΚΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΜΟΝΟ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΑΓΟΥΡΑ? ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΚΑΤΙ ΣΥΚΑ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΜΟΥ ΦΕΡΑΝΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΩΡΑΙΑ ΓΙΝΟΜΕΝΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΛΔ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέσποινά μου αυτή την εποχή, τα σύκα κάνουν μόνο για μαρμελάδα.

      Διαγραφή
  44. Δυο κοχλασματα με αλαγη νερου ειναι αρκετα.Μην ξεχνατε πως θα βρασουν και με το συροπι.Και στο συροπι τι αλλο;Αρμπαροριζα.Παραδοσιακα.Αντε παλι ασπροπροσωπη η κυραΔωρα στις φιλεναδες της.Μητσος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Δημήτρη συγνώμη, αλλά δεν συμφωνώ. Αν δεν βράσουν καλά τα σύκα να ξεπικρίσουν, με το σιρόπι δεν γίνεται τίποτα, όση ζάχαρη και να βάλουμε. Απλά φροντίζουμε να μην τα παραβράσουμε, κι αν χρειαστει απλά τους αλλάζουμε νερά.

      Διαγραφή
  45. Καλημέρα κα Γιώτα,
    Είμαι απο Θεσσαλονικη. Λόγω του καλού καιρού φέτος, οι συκιές γέμισαν σύκα απο νωρίς. Πριν τα μαζέψω έκοψα ένα και είδα οτι ήταν αρκετά γεμάτο μέσα και σχετικά ώριμο. Μαζεψα περ. 80 σύκα και τα ζύγισα ήταν 1 κιλό. Χθές ξεκίνησα να φτιάξω συκαλάκι γλυκό σύμφωνα με την συνταγή σου. Το μόνο που δεν έβαλα αμύγδαλα & γαρύφαλλα. Μετά το ξεπίκρισμα, όταν ετοίμασα το σιρόπι και τα έβρασα περ. 15', απο τα 80 σύκα μονον 5-6 σώθηκαν. Ολα τα άλλα ζάρωσαν και έγιναν σαν "πετσιά". Τι νομίζεις οτι έκανα λάθος. Μήπως τα μάζεψα πολύ νωρίς ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Αγαπητέ Άγγελε καλημέρα.
    Με 80 σύκα ανά κιλό και μέσα Απρίλη, θα έλεγα ότι μάλλον βιάστηκες λίγο, τουλάχιστον για τα δεδομένα της Αχαΐας. Εμείς εδώ τα μαζεύουμε πιο μεγάλα, 25 - 30 σύκα να ζυγίζουν 1 κιλό περίπου και την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου, όχι νωρίτερα. Τώρα, για τα αμύγδαλα και τα γαρύφαλλα, αν δεν βάλεις δεν υπάρχει άλλο θέμα, εκτός από τη γεύση. Και ερχόμαστε στο ζάρωμα· αν τα βάλεις σε λεμόνι πριν τα δέσεις πρώτη φορά, κι αν τα αφήσεις στο σιρόπι μέχρι την άλλη μέρα να τραβήξουν και να φουσκώσουν πάλι πριν τα ξαναδέσεις, δεν θα έχεις πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Γιώτα για την απάντηση. Εκανα ακόμη μια μικρή δοκιμαστική δόση 400γρ. και το γλυκό βγήκε πολύ ωραίο. Το μόνο πρόβλημα είναι οτι τα σύκα στο ξεπίκρισμα απορόφησαν πολύ νερό και δεν είναι πολύ γλυκά μέσα. Μήπως θα πρέπει πριν το πρώτο δέσιμο να τα πιέζουμε να φύγει το νερό και να τα αφήνουμε να στεγνώνουν καλά ? Άλλες συνταγές αυτό λένε.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ Άγγελε σε αυτή την συνταγή το στείψιμο των σύκων γίνεται την ώρα που τοποθετούμε τα αμύγδαλα και τα μοσχοκάρφια. Αν δεν βάλουμε όμως, τότε όντως χρειάζονται λίγο στείψιμο. Όπως και να 'χει, χαίρομαι που το γλυκό σου άρεσε.

      Διαγραφή
  47. Ήθελα απλά να σου πω ότι έχω ακολουθήσει αρκετές συνταγές σου για γλυκά κουταλιού και είναι απλά άψογες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Καλησπέρα!!! Το γλυκό έγινε τέλειο με τη συνταγή σας μόνο που το σιρόπι είναι πολύ λίγο. Τι μπορώ να κάνω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου δεν υπάρχει πρόβλημα, φτιάξε λίγο σιρόπι ακόμη.

      Διαγραφή
  49. Γεια σας. Εφτιαξα κι εγω, με τη συνταγη σας γλυκο με αγρια συκα. Βγηκαν λιγο μαλακα αλλα υπεροχα. Τα ημερα συκα βλεπω οτι τωρα εχουν εμφανιστει στα δεντρα (μιλαω για αθηνα) και σκεφτομουν να δοκιμασω και με αυτα. Μου φαινεται οτι τωρα ειναι μικρα και αγουρα οπως φαινονται στις φωτο σας. Τις αρχες μαιου οι ημερες συκιες ειχαν μονο φυλλα. Μηπως ειναι η χρονια οψιμη φετος; εχετε καποια γνωμη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Γεια σας .Εκανα το γλυκο κ πικριζει, μαλλον δεν το ξεπικρισα καλα .Με το σιροπι πια μπορω να το διορθωσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Λινάκι μου δυστυχώς, όπως σε όλα τα γλυκά του κουταλιού που θέλουν ξεπίκρισμα, έτσι και στο σύκο αυτό πρέπει να γίνει πριν το δέσιμο. Αν το δέσουμε, μετά δεν γίνεται τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Καλημέρα. Χθες 10/7/21, εν μέσω καύσωνα, έγινε κατακλυσμός με πολύ αέρα, αποτέλεσμα να σπάσουν δύο μεγάλα κλαριά της συκιάς. Σκέφτηκα να μην πάνε χαμένα τα σύκα που ήταν εντελώς άγουρα (60-70 σύκα). Ακολούθησα την συνταγή, τα έβαλα σε παγωμένο νερό με χυμό 3 λεμονιών 🍋 μετά την 1η βραση, τα σύκα είναι φοβερά και δεν μαραζωσε κανένα. Η τύχη του πρωτάρη, σιγά μην ξαναφτιάξω γλυκό σύκο. Τα γαρύφαλλα τα έβαλα χύμα, δεν έβαλα καρύδια ή αμύγδαλα. Δοκιμάσαμε σήμερα και είναι τέλειο το γλυκό, και δεν έχω ξαναδεί τέτοιο γλυκό με τέτοιο σχήμα, ίσως θέλει κρύο νερό απ' το ψυγείο μαζί με το λεμόνι 🍋 για 2-3 ώρες . Ευχαριστώ για την συνταγή, καλό καλοκαίρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα φίλη μου και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Πρέπει να σου πω ότι η περιγραφή σου με εντυπωσίασε τόσο, που με έκανες να θέλω συκαλάκι τώρα! Πέραν αυτού, χαίρομαι πολύ που σου έγινε.

      Διαγραφή
  53. Αγαπητή κυρία Νικολάου,
    Σας παρακολουθώ χρόνια από τη μακρινή Αυστραλία, και αποφάσισα να σας γράψω γιατί θέλω τα φώτα σας.
    Το γλυκό σύκο βγήκε εξαιρετικό, και αναρωτιέμαι, αν θέλω να το κάνω λικέρ θα κάνω τη γνωστη διαδικασία, δηλαδή, αφού γίνει το γλυκό,
    σε ίσο όγκο σιροπιού θα προσθέσω αντίστοιχο οινοπνεύματος και θα περιμένω μια εβδομάδα;
    Και μια δεύτερη ερώτηση: Αν αποπειραθεί κανείς να κάνει λικέρ νεράντζι θα αντιμετωπίσει το φρούτο με τον τρόπο που
    αντιμετωπίζεται το περγαμόντο; Το λικέρ σας, περγαμόντου, βγήκε υπέροχο, αν και δεν νομίζω ότι χρειάζονται επιπλέον αρώματα, του ίδιου του φρούτου φτάνουν.
    Με εκτίμηση, και αγάπη, και νοσταλγία, Αριστέα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και την εμπιστοσύνη.
      Για το σύκο, που με ρωτάς, ναι μπορείς να το κάνεις έτσι, και στις 7 μέρες να το δοκιμάσεις και, ανάλογα να το αφήνεις όπως είναι, ή να προσθέσεις αλκοόλ ή σιρόπι.
      Για το νεράντζι ισχύει το ίδιο με το περγαμόντο, λεπτομέρειες εδώ: Λικέρ νεράντζι.
      Για τα μπαχαρικά, είναι θέμα γούστου, μπορούμε άνετα και να μην βάλουμε.
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου σε όλη την ομογένεια.

      Διαγραφή
  54. κι εμενα μου βγηκε πικρο το γλυκο!!! αλλά ειναι η πρωτη φορα που το κανω και δε γνωριζα κ το δεντρο... εε.. αυτο που ηθελα να σχολιασω ειναι οτι στις οδηγιες τις οποιες ακολουθησα βημα βημα νομιζω οτι υπαρχει ενα προβλημα γι αυτο και αρκετοι δεν προσεξαν και καναν το ιδιο ''λαθος" , η παραγραφος για το ξεπικρισμα ακολουθει ολες τις αλλες οδηγιες...κατα τη γνωμη μου θα επρεπε να ειναι πανω πανω ,με τα βρασιματα ... γιατι επιπλεον με ολα τα cookies που εμφανιζονται αναμεσα στη καθε παραγραφο , εμενα προσωπικα δε μου εγινε αντιληπτη αυτη η πληροφορια παρα μετα απο αρκετες φορες που κοιταξα προσεκτικα τη συνταγη...αλλα ηταν ηδη αργα, ειχα ηδη φτασει στο τελικο σταδιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου σ' ευχαριστώ για την επισήμανση, η απαραίτητη τροποποίηση πραγματοποιήθηκε.

      Διαγραφή
  55. ΑΝΤΙ για ζαχαρη μπορώ να χρησιμοποιήσω κάτι άλλο???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω φτιάξει γλυκό του κουταλιού με άλλη γλυκαντική ουσία, πέρα από τη ζάχαρη, οπότε δεν ξέρω να σου πω.

      Διαγραφή

Αν φτιάχνετε κι εσείς τη συνταγή, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποια υλικά χρησιμοποιείτε.
Αν μαγειρέψετε τη συνταγή και θέλετε, θα χαρώ πολύ να μου γράψετε τα σχόλιά σας.
Για άμεση απάντηση σε απορίες, γράψτε μου μήνυμα στο Instagram.