Διατροφή - Μύθοι και αλήθειες

Διατροφή - Μύθοι και αλήθειες ⇒ από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Η διατροφή είναι ένα από τα θέματα που μας απασχολούν όλους. Για να ενημερωθούμε λοιπόν, ανατρέχουμε για πληροφορίες σχετικά με αυτήν κυρίως στο διαδίκτυο, αλλά και στα περιοδικά και τις εφημερίδες, ή το ράδιο και την τηλεόραση.
Οι πληροφορίες που βρίσκουμε όμως, είναι πολλές

φορές λανθασμένες καθώς διάφοροι ειδικοί και μη, προσθέτουν ή αφαιρούν λίγη από τη δική τους «γνώση και σοφία», με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφοροι μύθοι γύρω από τη διατροφή, που επειδή ανακυκλώνονται για χρόνια, πολύ δύσκολα καταρρίπτονται.
Ας δούμε λοιπόν κάποιους από αυτούς αν ισχύουν ή όχι.


•  Υγιεινό λάδι ή «ελαφριά» σπορέλαια ;


Μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο δίνει τις ίδιες θερμίδες με τα σπορέλαια (περίπου 90 kcal) είναι όμως πολύ πιο υγιεινό και προστατευτικό για τον οργανισμό μας, αφού το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε

αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η Βιτ. Ε. Η ποσότητα βέβαια των ελαίων θέλει πάντα προσοχή.

•  Οι ελιές δεν επιβαρύνουν το βάρος μας ;


5 μικρές ελιές ή 3 μεγάλες δίνουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες με 1 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο (45 kcal). Είναι λοιπόν μια πηγή λίπους που πρέπει να προσέχουμε παρότι προσφέρουν πολύτιμα συστατικά στον οργανισμό όπως Βιτ. Α και Βιτ. Ε, καροτένια, ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο.


•  Η ζάχαρη παχαίνει ενώ η φρουκτόζη είναι διαιτιτική ;


Η ζάχαρη και η φρουκτόζη έχουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες (4kcal ανά γρ. - 1 κουταλάκι = 20kcal). Η φρουκτόζη, όμως, απορροφάται πιο αργά και έχει διπλάσια γλυκύτητα από την ζάχαρη και μπορούμε έτσι να βάζουμε τη μισή ποσότητα. Το ίδιο ισχύει για τη μαύρη ζάχαρη που είναι λιγότερο επεξεργασμένη και συνεπώς πιο υγιεινή.


•  Το μέλι παχαίνει λιγότερο από την ζάχαρη ;


Μια κουταλιά μέλι έχει μεγαλύτερη θερμιδική αξία από μια αντίστοιχη ποσότητα ζάχαρης. Η θρεπτική του αξία είναι πολύ μεγαλύτερη και συνεπώς κερδίζουμε σε υγεία.


•  Το ψωμί σικάλεως δεν παχαίνει όσο το άσπρο ;


Το μαύρο ψωμί έχει τις ίδιες ή και περισσότερες θερμίδες από το άσπρο.
Υπερέχει όμως έναντι του άσπρου, γιατί περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες που χορταίνουν περισσότερο φέρνοντας περισσότερο κορεσμό, έχει περισσότερες βιταμίνες (Βιτ. Β), συντελεί στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και καλύτερη επίδραση στα επίπεδα σακχάρου και λιπιδίων στο αίμα.


•  Οι πατάτες παχαίνουν ;


Οι πατάτες είναι πολύ ωφέλιμες, ακόμα και όταν θέλουμε να αδυνατίσουμε, γιατί δίνουν ενέργεια χωρίς την επιβάρυνση λίπους, πάντα εφόσον είναι ψητές ή βραστές. Αντίθετα, αν οι πατάτες είναι
τηγανιτές (ή τσίπς) έχουμε πολύ υψηλή πρόσληψη θερμίδων από το λάδι που απορροφάνε.


•  Η μαγιονέζα και τα τυριά λάιτ είναι διαιτητικά προϊόντα ;


Παρότι έχουν λιγότερες θερμίδες από τα αντίστοιχα όχι λάιτ προϊόντα, αυτό δεν σημαίνει ότι η θερμιδική τους αξία δεν είναι μεγάλη. Προσοχή λοιπόν στην ποσότητα!

•  Το κοτόπουλο είναι ελαφρύ και άπαχο κρέας ;


Το στήθος κοτόπουλο είναι όντως τροφή χαμηλή σε λίπος, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το μπούτι που έχει το διπλάσιο ποσοστό λίπους.


•  Το χοιρινό κρέας είναι λιπαρό κρέας ;


Το χοιρινό έχει εντοπισμένο το λίπος περιφερειακά και έτσι αφαιρείται εύκολα.
Το ψαρονέφρι έχει μόνο 6% λίπος (λιγότερο και από το μπούτι του κοτόπουλου).


Πηγή: www.farmaxion.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ πολύ, να μου γράψετε τη γνώμη σας, γι᾿ αυτή τη συνταγή.
Αν την φτιάχνετε κι εσείς, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποιά υλικά χρησιμοποιείτε.

Αναζητήστε συνταγές, φαγητά, ή τα βασικά υλικά τους