Τριχόπτωση - πρόληψη και θεραπεία, από το φαρμακείο της φύσης

Τριχόπτωση - πρόληψη και θεραπεία, από το φαρμακείο της φύσης
Η απώλεια των μαλλιών, η τριχόπτωση, είναι ένα πρόβλημα που βασανίζει όχι μόνο τους άντρες, αλλά και πολλές γυναίκες, ειδικά την άνοιξη και το φθινόπωρο.
Ανάλογα με το πρόβλημα που την προκαλεί, η τριχόπτωση μπορεί να εμφανιστεί με πολλούς διαφορετικούς
τρόπους, ξαφνικά ή σταδιακά, να επηρεάσει μόνο το δέρμα της κεφαλής, ή και ολόκληρο το σώμα.
 

Πολλοί είναι οι παράγοντες που την προκαλούν, με κυριότερους τη γονιδιακή προδιάθεση, τις ορμονικές διαταραχές και την κακή διατροφή. Επίσης η κακή ποιότητα ύπνου, η έλλειψη βιταμινών, το στρες και οι θεραπείες με δυνατές φαρμακευτικές αγωγές, ευθύνονται για την απώλεια των μαλλιών.
Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες που έγιναν, αποδείχτηκε ότι το σπουδαιότερο επιβαρυντικό στοιχείο για την ανδρογενετική αλωπεκία, είναι η παρουσία του ενζύμου 5α αναγωγάση στο θύλακα της τρίχας.

Είτε είναι παροδική είτε μόνιμη, η τριχόπτωση αποτελεί έναν εφιάλτη για όλους, άνδρες και γυναίκες, καθώς προσθέτει χρόνια στην πραγματική μας ηλικία και καταρρακώνει την αυτοπεποίθηση μας. Γι' αυτό, με τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια, είναι σκόπιμο να επισκεφθούμε έναν ειδικό, που θα διαγνώσει τα αίτιά της και θα μας συστήσει τον κατάλληλο τρόπο αντιμετώπισης.

Με δεδομένο ότι αποδεδειγμένη, οριστική θεραπεία, που να προκαλεί αναγέννηση της τρίχας δεν υπάρχει ακόμη, είναι καλύτερα να προλαβαίνουμε την τριχόπτωση, παρά να την θεραπεύουμε.

Ο πρώτος και πιο σημαντικός παράγοντας, για την καλή υγεία του οργανισμού μας, άρα και των μαλλιών μας, είναι η σωστή διατροφή.

Τριχόπτωση - πρόληψη και θεραπεία, από το φαρμακείο της φύσηςΕιδικότερα, η τρίχα αποτελείται κυρίως από κερατίνη που παράγει ο βολβός, συνθέτοντας ουσίες όπως αμινοξέα, μεταλλικά άλατα, βιταμίνες και λιπίδια, που φτάνουν μέχρι αυτόν, μέσω του αίματος. Όταν η διατροφή μας δεν είναι σωστή,  ο οργανισμός δεν εφοδιάζεται με τις κατάλληλες τροφές, οπότε ο βολβός αδυνατεί να παράγει αυτές τις ουσίες.

Για να εξασφαλίσουμε ότι το σώμα μας λειτουργεί σωστά, φροντίζουμε η διατροφή μας να είναι πλούσια σε βιταμίνες της ομάδας Β, βιταμίνη Ε, σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και ακόρεστα λιπαρά οξέα που τα βρίσκουμε στα ψάρια, στα αυγά, στο άπαχο κρέας, στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, επίσης στα όσπρια, το γάλα, το ψωμί ολικής άλεσης, τα δημητριακά και το ελαιόλαδο.

Ευεργετική δράση έχει επίσης η κατανάλωση μελιού και βασιλικού πολτού, που εκτός από τις τονωτικές ιδιότητες που έχουν για τον οργανισμό μας, επιβραδύνουν και την τριχόπτωση. Αν, ωστόσο, έχουμε αλλεργίες ή αλλεργικό άσθμα, θα πρέπει να ρωτήσουμε το γιατρό μας.

Τα βότανα, με τα φυσικά συστατικά που περιέχουν και τις ιδιότητες που έχουν, μπορούν να δυναμώσουν τα μαλλιά και να εμποδίσουν την τριχόπτωση.
Υπάρχουν βότανα που δυναμώνουν τη ρίζα, το θύλακα της τρίχας, αλλά και την ίδια την τρίχα, ευνοώντας την ανάπτυξή της, άλλα που χαρίζουν λάμψη και ελαστικότητα στα μαλλιά, καθώς και βότανα που αντιμετωπίζουν την ξηροδερμία, την πιτυρίδα και τη λιπαρότητα.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα βότανα, κι εκμεταλευόμενοι αυτές τις ιδιότητές τους, προστατεύουμε και δυναμώνουμε τα μαλλιά μας.

Τα κυριώτερα βοτάνα που τονώνουν και δυναμώνουν τα μαλλιά, είναι τα παρακάτω. Η ποσότητα που θα χρειαστούμε είναι περίπου δυο κουταλιές της σούπας από το καθένα. Για καλύτερα αποτελέσματα τα χρησιμοποιήσουνε σε συνδυασμό μεταξύ τους.

Δαφνόφυλλα, Δενδρολίβανο, Φασκόμηλο, Θυμάρι, Ρίγανη, Τσουκνίδα, Μάραθο, Τίλιο, Χαμομήλι, Αχιλλέα, Καρυδόφυλλα και Πολυκόμπι (Εκουίζετο).

Βάζουμε τα βότανα σε ένα μπωλ και ρίχνουμε από πάνω τους βραστό νερό. Τα σκεπάζουμε και αφήνουμε το νερό να κρυώσει. Σουρώνουμε το νερό από τα βότανα και το χρησιμοποιούμε στο τελευταίο ξέβγαλμα, μετά το λούσιμο. Για καλύτερα αποτελέσματα, το χρησιμοποιούμε κάθε δεύτερο λούσιμο.
Αν τα μαλλιά μας είναι σκουρόχρωμα και θέλουμε να τονίσουμε το χρώμα τους, χρησιμοποιούμε στο μείγμα περισσότερο δενδρολίβανο, ενώ αν είναι ξανθά, βάζουμε περισσότερο χαμομήλι.

Οι πιο γνωστοί συνδυασμοί, είναι να παρασκευάσουμε έγχυμα από αποξηραμένο φασκόμηλο, δεντρολίβανο και τσουκνίδα, βάζοντας ίσες ποσότητες κι από τα τρία, ή φύλλα καρυδιάς (τα φύλλα ή και το πράσινο εξωτερικό περίβλημα του καρπού), μαζί με δαφνόφυλλα, να το φυλάξουμε σε ένα δοχείο και να το χρησιμοποιούμε μετά απο κάθε λούσιμο, στο τελευταίο ξέβγαλμα, κάνοντας μασάζ στις ρίζες των μαλλιών.

Όλα τα πιο πάνω φυτά, μπορούν εκτός από εκχυλίσματα σε νερό, όπως περιγράφεται παρά πάνω, να γίνουν και εγχύματα, και στη συνέχεια να εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια του λουσίματος, ή μετά το λούσιμο ως λοσιόν. Ακόμα ένας τρόπος να τα χρησιμοποιήσουμε, είναι να πολτοποιήσουμε τα φύλλα και κατόπιν να τα εφαρμόσουμε σαν μάσκα για λίγα λεπτά.
Η εκχύλιση φύλλων ή καρπών σε ελαιόλαδο και η χρήση τους ως μάσκα πριν από το λούσιμο, όπως γίνεται με τη δάφνη του Απόλλωνα, το γνωστό δαφνέλαιο, είναι πολύ αποτελεσματική.

Το δαφνέλαιο, περιέχει λιπαρά οξέα και είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, το οποίο επίσης ενδείκνυται για την τόνωση των μαλλιών, επειδή προστατεύει και ενισχύει και τη δομή της τρίχας.
Μία φορά τη εβδομάδα, πριν το λούσιμο, απλώνουμε μικρή ποσότητα δαφνέλαιου στις ρίζες των μαλλιών, τους κάνουμε απαλό μασάζ για μερικά λεπτά και στη συνέχεια απλώνουμε το λάδι μέχρι τις άκρες. Τυλίγουμε τα μαλλιά μας με ζεστή πετσέτα (η ζέστη λειτουργεί ενισχυτικά), ή ένα σκουφάκι και αφήνουμε το λάδι να δράσει για μια ώρα τουλάχιστον. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, τα αφήνουμε έτσι όλο το βράδυ και το πρωί λουζόμαστε κανονικά.

Για να πλύνουμε πιο εύκολα τα μαλλιά από το λάδι, μετά τη θεραπεία, δεν τα βρέχουμε πριν βάλουμε το σαμπουάν. Ρίχνουμε όσο σαμπουάν χρειάζετε στην βρεγμένη παλάμη μας, το απλώνουμε στα λαδωμένα μαλλιά, σαπουνίζουμε και μετά ξεπλένουμε.
Αν τα μαλλιά μας είναι πολύ λιπαρά, ενδέχεται η χρήση του δαφνέλαιου να βαρύνει την τρίχα και να εντείνει  τη λιπαρότητα.


Κατά τον ίδιο τρόπο, αν εκχυλίσουμε σε ελαιόλαδο φύλλα δενδρολίβανου, μαζί με ρίζες τσουκνίδας και ρίζες λάππας (κολλιτσίδας), το σουρώσουμε και κάνουμε εντριβές στο τριχωτό της κεφαλής, αυτό λένε, προκαλεί τριχοφυΐα.


Τέλος τα αιθέρια έλαια, τα οποία έχουν συμπυκνωμένες τις ιδιότητες του εκάστοτε φυτού, μπορούν να εφαρμοστούν με τον ίδιο τρόπο, αφού πρώτα διαλυθούν σε ελαιόλαδο, ή σε κάποιο άλλο λάδι της προτίμησης μας.


Τρόφιμα που καταπολεμάνε την τριχόπτωση.

 
Εκτός από τα παραπάνω, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και φέτες, χυμό ή πολτό αγγουριού, για την περιποίηση και τόνωση των μαλλιών και της τριχοφυΐας.
Ανακατεύουμε 100 γραμμάρια χυμό αγγουριού, με δύο κουταλιές της σούπας γάλα, το απλώνουμε στα μαλλιά για περίπου μισή ώρα και το ξεβγάλουμε με χλιαρό νερό.

Ένα άλλο τρόφιμο, που ταυτόχρονα είναι και φάρμακο, είναι το κρεμμύδι.

Βάζουμε 1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο, σε 1 λίτρο νερού, το αφήνουμε 24 ώρες και έπειτα το σουρώσουμε. Με το νερό κάνουμε μασάζ πριν το λούσιμο ή εναλλακτικά πριν από τον ύπνο και λουζόμαστε το πρωί.
 
Το λάπαθο ή λάπατο, είναι το γνωστό χορταρικό που βάζουμε στις πίτες, ή κάνουμε σαλάτα.
Για θεραπευτικούς σκοπούς, χρησιμοποιούμε τη ρίζα, τα φύλλα και, σπανιότερα, τον καρπό. Η πιο κατάλληλη εφαρμογή για την τριχόπτωση, είναι η λοσιόν από φύλλα ή ρίζα, με την οποία κάνουμε μασάζ στο κεφάλι κατά τη διάρκεια του λουσίματος.

Το λεμόνι, εκτός από τις αναρίθμητες χρήσεις του στη μαγειρική, την αρωματοποιία και τη ζαχαροπλαστική, είναι και πολύτιμο φάρμακο που δυναμώνει και τονώνει τον οργανισμό.
Η φλούδα του λεμονιού περιέχει αιθέρια έλαια, ενώ η σάρκα του είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Β, C και D, κιτρικό οξύ, άλατα καλίου και φωσφόρου, μαγνήσιο, ασβέστιο, πυρίτιο και νάτριο. Αν γίνει εξωτερική χρήση ο χυμός του λεμονιού καθαρίζει το δέρμα, ενώ προλαμβάνει την πιτυρίδα και την τριχόπτωση.

 
Ο μαϊντανός, εκτός από τη μαγειρική, χρησιμοποιείται και για φάρμακο. Μάλιστα στην αρχαιότητα τον χρησιμοποιούσαν μόνο ως φαρμακευτικό φυτό.
Με εξωτερική χρήση το αφέψημα του μαϊντανού προστατεύει το κεφάλι από τις ψείρες και τις κόνιδες, ενώ σε λοσιόν τα πολτοποιημένα φύλλα του φυτού εμποδίζουν την τριχόπτωση. Το αφέψημα του μαϊντανού δεν πρέπει, πάντως, να καταναλώνεται για περισσότερο από τρεις ημέρες στη σειρά γιατί μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες.

– Οι πληροφορίες που παρέχονται παραπάνω, έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν ιατρική συνταγή  και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την γνωμάτευση ή την επίσκεψη του γιατρού,  ή άλλου ειδικού της υγείας.


Πηγές: www.iatropedia.grhttps://el.wikipedia.org



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ πολύ, να μου γράψετε τη γνώμη σας, γι᾿ αυτή τη συνταγή.
Αν την φτιάχνετε κι εσείς, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποιά υλικά χρησιμοποιείτε.