Header Ads

Μουσταλευριά παραδοσιακή

Μουσταλευριά παραδοσιακή - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Η γιαγιά μου έφτιαχνε τη μουσταλευριά με «κομμένο» μούστο, συμπυκνωμένο όμως ελαφρά, ώστε να γίνεται πιο γλυκιά και γευστική.
Βρείτε μούστο, κι αφού τον καθαρίσετε, φτιάξτε τη. Αν δεν βρείτε έτοιμο και θέλετε να τον φτιάξετε εσείς, πάρτε σταφύλια ζουμερά, όπως είναι ο ροδίτης και το φιλέρι και ξεκινήστε την διαδικασία.

Μουσταλευριά παραδοσιακή με αλεύρι και μούστο

Δείτε την διαδικασία στο βίντεο ή προχωρήστε παρακάτω για να διαβάσετε την συνταγή.



Υλικά

•   Για κάθε  4 νεροπότηρα ελαφρά συμπυκνωμένο μούστο
•   1 νεροπότηρο αλεύρι για όλες τις χρήσεις
•   1 νεροπότηρο καρύδια χοντροκομμένα
•   κανέλλα σκόνη

Εκτέλεση

Σε ένα μπωλ ρίχνουμε δύο ποτήρια από το μούστο μας και διαλύουμε μέσα το αλεύρι, φτιάχνοντας ένα χυλό. Έπειτα ρίχνουμε τον υπόλοιπο μούστο σε μια κατσαρόλα.
Μουσταλευριά παραδοσιακή - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Μουσταλευριά παραδοσιακή - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Αδειάζουμε τον χυλό στην κατσαρόλα, περνώντας τον μέσα από ένα σουρωτήρι, για να μην έχει καθόλου σβολάκια, ανακατεύοντάς τον με ένα κουτάλι.
Μουσταλευριά παραδοσιακή - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Μουσταλευριά παραδοσιακή - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Βάζουμε την κατσαρόλα στην κουζίνα, ανάβουμε το μάτι στο μισό και περιμένουμε να πήξει, σιγοβράζοντας, για 15΄- 20΄ περίπου, ανακατεύοντας συνεχώς, με ξύλινη κουτάλα.
Μουσταλευριά παραδοσιακή - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Μουσταλευριά παραδοσιακή - από «Τα φαγητά της γιαγιάς»
Όταν πήξει ο μούστος και γίνει κρέμα, σερβίρουμε σε μπολ ή σε ξέβαθα πιάτα, πασπαλίζοντας με χοντροκομμένο καρύδι και κανέλλα.

Τη σερβίρουμε κρύα ή σε θερμοκρασία δωματίου και τρώγεται μετά μανίας!

-- Είναι σημαντικό να μην «πιάσει» η μουσταλευριά μας  στην κατσαρόλα, γιατί τότε θα σβολιάσει. Γι᾿ αυτό ανακατεύουμε συνεχώς μέχρι να γίνει.

-- Μπορούμε να φτιάξουμε μουσταλευριά και με πετιμέζι, αραιώνοντάς το με νερό, σε αναλογία 1 ποτήρι πετιμέζι με 2 ποτήρια νερό.

-- Είναι προτιμότερο το σερβίρισμα της μουσταλευριάς σε ρηχά πιάτα, παρά σε μπολ, γιατί έτσι κάθε κουταλιά που θα τρώμε, θα έχει περισσότερο καρύδι και κανέλλα.


-- Η γιαγιά μου πασπάλιζε τα πιάτα με κανέλλα και τριμμένο καρύδι πριν τα γεμίσει και μετά έριχνε και από πάνω, για ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση.


 Δείτε επίσης: Μουσταλευριά με Πετιμέζι

Δημοσίευση σχολίου

18 Σχόλια

  1. καταπληκτική!!!! Σ ευχαριστούμε οικογενειακώς για την συνταγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλή κατατοπιστική συνταγή....αυριο θα με βαθμολογησουν την ώρα του πρωινού.. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρα πολυ ωραια συνταγη ! Και οι σημειωσεις σας επισης ! Μου εγινε καταπληκτικη ! Μια ερώτηση μόνο: πως μπορώ να την κάνω λίγο πιο γλυκεια αν θελω ? Μπορω να προσθέσω πετιμεζι η ζαχαρη και σε ποιο σταδιο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ντόρις μου μπορείς να βάλεις όποιο από τα δύο θέλεις, (πετιμέζι η ζάχαρη), από την αρχή, μαζί με το μούστο στην κατσαρόλα.

      Διαγραφή
  4. Μούστος μιάς εβδομάδαςστο ψυγείο κάνει γιά μουσταλευριά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωφώ μου τι να σου πω. Μέχρι τρεις μέρες δεν έχει πρόβλημα, στις έξι που μου λές, δεν ξέρω, δοκιμασέ τον και βλέπεις.

      Διαγραφή
  5. Απλή και κατατοπιστικότατη συνταγή της κλασικής μουσταλευριάς. Την έφτιαξα σήμερα το μεσημέρι με δικό μας ολόγλυκο κατακόκκινο μούστο και έγινε μια ωραιότατη ρουμπινί μουσταλευριά που έγινε ανάρπαστη! Εγώ την ξαφρίζω κιόλας και βάζω και ένα κουταλάκι της σούπας κορν φλαουρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. (Μπορούμε να φτιάξουμε μουσταλευριά και με πετιμέζι, αραιώνοντάς το με νερό, σε αναλογία 1 ποτήρι μούστο, με 2 ποτήρια νερό.)Καλησπέρα να σας ρωτήσω όταν λέτε αναλογία 1 ποτήρι μουστο με 2 ποτήρια νερό Μήπως εννοείτε πετιμέζι....καπου μπλεκτηκα και θέλω με πετιμέζι που έχω ήδη να φτιάξω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου σ' ευχαριστώ πολύ για την επισήμανση, διόρθωσα ήδη το λάθος.

      Διαγραφή
  7. Μολις δοκιμασα την συνταγη και πηγαν ολα θαυμασια! Οι αναλογιες ειναι σωστες και το αποτελεσμα πολυ καλο.Μια παρατηρηση απο μερους μου: για να μην κουραζεστε με το αλευρι, βαζετε 2 ωρες τον μουστο στο ψηγειο και μετα το αλευρι δεν σβολιαζει καθολου, χτυπατε με τον αυγοδαρτη μεσα στην κατσαρολα και διαλυετε μια χαρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εβαλα καρύδι στην μουσταλευριά και το πρόβλημα είναι το σκούρο χρώμα που πήρε η μουσταλευριά,στα σημεία που πήγε το καρύδι,σχεδόν μαύρο.Η γεύση είναι τέλεια,αλλά δεν μου αρέσει αισθητικά.Ξέρετε για ποιό λόγο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου δεν καταλαβαίνω πως γίνεται να μαυρίσει η μουσταλευριά. Βάζω πάντα καρύδι όταν την φτιάχνω και δεν μου έχει τύχει ποτέ αυτό που μου γράφεις, οπότε δεν ξέρω τι να σου πω.

      Διαγραφή
  9. Ναι τι φτιάχνω με νεσεστερ αναλογία ένα νεσεστερ με 7 μούστο πολύ ποιο εύκολο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φιλη μου θα ηθελα να ρωτησω επειδη προκειται να φτιαξω μουσταλευρια.
    Αν χρησιμοποιησω πετιμεζι,οι αναλογιες θα ειναι 4 νεροποτηρα πετιμεζι και 8 νεροποτηρα νερο,σωστα;
    Και επισης,θα βγει μεγαλυτερη ποσοτητα ή θα παρει περισσοτερο χρονο για να γινει;ευχαριστω πολυ πολυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάγια μου οι αναλογίες που μου γράφεις είναι για πολύ μεγάλη ποσότητα μουσταλευριάς. Θα σου πρότεινα 1μιση ποτήρι πετιμέζι, 3 ποτήρια νερό και λίγο παραπάνω από 1 νεροπότηρο αλεύρι. Ο χρόνος είναι ίδιος.

      Διαγραφή
  11. εφτιαξα την συνταγη σας σημερα κ βγηκε πολυ ωραια! στην αρχη φοβηθηκα λιγο γιατι ανακατευα κ δεν επηζε αλλα τελικα όντως στο 20λεπτο επηξε,
    προσθεσα κ 2 κ.σουπας ζαχαρη!
    τέλεια κ η πιο ευκολη συνταγη που βρηκα!
    thank you

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν φτιάχνετε κι εσείς τη συνταγή, αλλά με άλλο τρόπο, γράψτε τι διαφορετικό κάνετε και ποια υλικά χρησιμοποιείτε.
Αν μαγειρέψετε τη συνταγή και θέλετε, θα χαρώ πολύ να μου γράψετε τα σχόλιά σας.
Για άμεση απάντηση σε απορίες, γράψτε μου μήνυμα στο Instagram.